do 31. 10. 2014 / Občanské sdružení Fiducia vyhlašuje veřejnou anonymní soutěž na nový vizuál Antikvariátu a klubu Fiducia

Občanské sdružení Fiducia vyhlašuje veřejnou anonymní soutěž na nový vizuál Antikvariátu a klubu Fiducia / Ostrava / do 1. 10. 2014

OBČANSKÉ SDRUŽENÍ FIDUCIA

vyhlašuje

VEŘEJNOU ANONYMNÍ SOUTĚŽ NA NOVÝ VIZUÁL ANTIKVARIÁTU A KLUBU FIDUCIA

a vydává k tomu následující soutěžní podmínky:

1. Vyhlašovatel soutěže:

Občanské sdružení Fiducia

Sídlo/adresa:

Nádražní 30 702 00 Moravská Ostrava

Zástupce vyhlašovatele:

Ilona Rozehnalová

Tel: 603253401

E-mail: akce@antikfiducia.com

IČ:26642379

DIČ:CZ26642379

2. Předmět a účel soutěže:

Předmětem soutěže bude

    1. Celkové logo Antikvariátu a klubu Fiducia

    2. Leták měsíčního programu Antikvariátu a klubu Fiducia

    3. Logo galerie Dole

    4. Pozvánku a katalogový list galerie Dole

    5. Katalogový list galerie Dole

Účelem soutěže je nalézt a ocenit nejvhodnější řešení předmětu soutěže, která splní požadavky vyhlašovatele obsažené v těchto soutěžních podmínkách.

3. Druh soutěže:

Podle okruhu účastníků se soutěž se vyhlašuje jako veřejná,  takže se může přihlásit každý, kdo bude mít zájem a splní níže uvedené podmínky.

Podle počtu kol se vyhlašuje jako jednokolová.

Soutěž bude probíhat jako anonymní.

Ve výsledku budou vybrány tři soutěžní návrhy.  Jméno vítěze tedy bude známo až po vybrání nejlepšího návrhu.

 4. Způsob vyhlášení soutěže:

Soutěž bude vyhlášena na internetových stránkách Fiducie www.antikfiducia.com , na facebooku klubu a v tisku

5. Oznámení o výsledku soutěže:

Vyhlašovatel oznámí rozhodnutí o výběru nejvhodnějšího návrhu všem účastníkům soutěže rozesláním protokolu o soutěži, který zpracuje porota. Výsledek soutěže vyhlašovatel stejným způsobem, jakým vyhlásil soutěž samu.

6. Požadované závazné části soutěžního návrhu pro soutěže:

1)       Logo Antikvariátu a klubu Fiducia dle zadání vytištěné na papír A5 v černobílé i barevné verzi

2)      Vytištěná maketa letáku měsíčního programu Antikvariátu a klubu Fiducia v reálné velikosti dle zadání

3)      Logo Galerie Dole dle zadání vytištěné na papír A5 v černobílé i barevné verzi

4)      Vytištěná maketa pozvánky Galerie Dole v reálné velikosti dle zadání

5)      Vytištěná maketa katalogového listu Galerie Dole v reálné velikosti dle zadání

6)      Všechny přílohy uložené na CD

7)      Neprůhledná obálka nadepsaná Autor, ve které budou vloženy vaše kontaktní údaje:  jméno, příjmení, adresa trvalého pobytu, kontaktní adresa, rodné číslo, mobilní telefonní číslo, email

7.  Společná ustanovení o závazných náležitostech úpravy soutěžního návrhu:

Podmínky anonymity:

Návrhy budou posuzovány anonymně. Proto žádná část soutěžního návrhu nesmí obsahovat  podpis, heslo ani jinou grafickou značku, která by vedla k porušení anonymity.

Vzhledem k tomu bude u všech poštou zaslaných sout.návrhů uvedena tato jednotná adresa

odesilatele: Galerie Fiducia, Nádražní 30, 702 00 Ostrava

adresáta: Antikvariát Fiducia, Nádražní 30, 702 00 Ostrava

Přihláška bude zařazena do soutěže jedině v tom případě, že bude splňovat všechny výše uvedené podmínky.

 Úprava návrhu:

Všechny části soutěžního návrhu budou vloženy do obálky velikosti A4 a opatřeny nápisem „Nový vizuál Fiducia“ a v pravém dolním rohu opatřeny rámečkem 3x3cm, do kterého bude sekretář soutěže vpisovat identifikační číslo návrhu

8. Způsob odevzdání návrhu:

Soutěž lze zaslat ve stanovené době na adresu vyhlašovatele soutěže POUZE POŠTOU, a to doporučeně  - návrh musí být doručen na výše uvedenou adresu ve stanovené lhůtě (rozhoduje datum na razítku pošty).

9. Kriteria hodnocení:

 - Nápad

- Úspornost

- Účelnost

- Přehlednost (u letáku měsíčního programu klubu Fiducia)

10. Důvody pro vyřazení ze soutěže:

Porota vyřadí ze soutěže ty návrhy, které

-nesplní obsahové a formální požadavky dle těchto soutěžních podmínek

-nedošly v požadovaném termínu

-zřetelně porušily anonymitu

11. Porota:

Řádní členové poroty:

nezávislý kurátor Petr Vaňous

grafik a kurátor Petr Pavlán

grafik a pedagog Fakulty umění Ostravské univerzity Pavel Noga,

výtvarný kritik a pedagog Fakulty umění Ostravské univerzity Tomáš Knoflíček

za  vyhlašovatele - Antikvariát a klub Fiducia

Ilona Rozehnalová

Martin Mikolášek

Roman Polášek

12.  Cena:

1.cena se stanovuje ve výši 10.000,- Kč

2.cena se stanovuje ve výši 1.000,- Kč

3.cena se stanovuje ve výši 1.000,- Kč

Vyplacená cena bude zahrnuta do celkového honoráře v případě, že bude mezi vyhlašovatelem a autorem vítězného návrhu uzavřena smlouva na předmětnou zakázku za honorář obvyklý.

Porota může dohodnout o neudělení ceny v plné výši  či změně výše cen.Toto  své rozhodnutí musí podrobně zdůvodnit do Protokolu soutěže.

13. Termíny soutěže:

13.1. Datum ustavující schůze poroty, na které budou schválena, eventl. upraveny soutěžní podmínky, (termíny apod.): 14.9.2014

13.2.Datum vyhlášení soutěže: 15. 9. 2014

13.3.Datum odevzdání návrhů soutěže: 31. 10. 2014

13.6. Datum hodnotícího zasedání poroty soutěže: 15.11.2014

13.7.Lhůta oznámení výsledků soutěže:  20.11.2014

13.8. Lhůta k veřejné prezentaci návrhů a představení prvních tří návrhů 28.11.2014

13.9.Lhůta proplacení ceny/ceny: 15.12.2014

14. Klauzule o akceptování soutěžních podmínek:

Svou účastí v soutěži potvrzuje vyhlašovatel  i porotci, že se seznámili se všemi podmínkami soutěže a zavazují se, že je budou dodržovat a ctít.

Odevzdáním soutěžních návrhů vyslovují soutěžící souhlas se všemi podmínkami soutěže a s rozhodnutím poroty učiněným v jejich rámci a v souladu s nimi.

15. Klauzule o autorských právech:

Autoři si podrží svá autorská práva a mohou své soutěžní návrhy publikovat opět je využít v jiném případě.

Oceněný návrh/návrhy se stává majetkem vyhlašovatele. Autor udělí vyhlašovateli souhlas užít jejich díla pro účel této soutěže. Neoceněné návrhy budou na vyžádání vráceny jejich autorům v sídle vyhlašovatele.

16.  Popis instituce a upřesnění zadání soutěže:

Antikvariát a klub Fiducia je nezávislé kulturní centrum v Moravské Ostravě, zaměřené na vzdělávání a kultivaci občanské společnosti. Patří k nejznámějším kulturním institucím v Moravskoslezském kraji, pořádá kolem 100 akcí ročně s přibližně 20 000 návštěvníky.

Antikvariát byl založen Ilonou a Jiřím Rozehnalovými v roce 1998. Od roku 1999 pořádá kulturní aktivity v klubu Fiducia, specializuje se na přednášky a diskusní večery z oblasti literatury, historie, architektury, industriálního dědictví a umění, výstavy současného umění a fotografie, besedy s mimořádnými a zajímavými osobnostmi České republiky i zahraničí, autorská čtení, přednášky o historii města, workshopy pro děti, veřejné debaty, komentované architektonické prohlídky a další aktivity. Spolupracuje na pořádání festivalů, například filmový festival Jeden svět, hudební festival Colours of Ostrava, Architecture week, bienále Industriální stopy, Kukačka aj. Spolupracuje s katedrou české literatury Ostravské univerzity, Národním památkovým ústavem Ostrava, Archivem města Ostravy, Fakultou umění Ostravské univerzity, Národním divadlem moravskoslezským, občanským sdružením SPOK a řadou dalších institucí.

V prostorách Fiducie působí Galerie Dole, založená v roce 2006. Její kurátor Martin Mikolášek vychází ve výstavním plánu z prostorových možností galerie, ve které se odehrávají též všechny další aktivity klubu (přednášky, besedy, projekce atd.), a tematizuje roční výstavní plány se zaměřením na malbu, přednost dává mladým tvůrcům (vystavovali zde mj. J. Bolf, J. Špaňhel, L. Gažiová, I. Korpaczewski, David Böhm, Vendula Chalánková, Jiří Franta a další). Výstavní program galerie Dole je vysoce hodnocen grantovou komisí Ministerstva kultury ČR, v letech 2010 a 2011 byl její výstavní projekt ohodnocen jako nejlepší v ČR.

Fotografická galerie Fiducia vznikla v roce 2001 a je od začátku samostatným subjektem v rámci klubu Fiducia, zakladateli a kurátory galerie jsou fotografové Roman Polášek a Martin Popelář. Program galerie tvoří především monografické výstavy prezentující českou i světovou fotografii a autory všech generací včetně nejmladší. Pevné místo má ve výstavním plánu též klasika (vystavovali zde mj. I. Pinkava, Tono Stano, V. Reichmann, E. Medková, J. Rössler).

Současný vizuál instituce: V letech 2004 – 2014 navrhoval vizuál klubu i obou galerií konceptuální umělec a grafik Jiří Šigut.

Fotografická galerie Fiducia si ponechá původní vizuál, který navrhl konceptuální umělec a grafik Jiří Šigut.

PODROBNÝ POPIS ZADÁNÍ SOUTĚŽE:

1) Celkové logo Antikvariátu a klubu Fiducia – současná podoba viz příloha

- logo by mělo vystihnout podstatu instituce

- umělecké ztvárnění není nijak omezeno

- vypracovat černobílou a barevnou variantu

2) Leták měsíčního programu Antikvariátu a klubu Fiducia - současná podoba viz příloha

- nyní užíváme formát A4, který se skládá na menší . Důvodem je nízká cena při tisku plus jeho funkce -  leták pokládáme na nejrůznější místa  Ostravě, proto je lepší složený formát, aby se všude vešel.

- leták bude vypracován černobíle nebo maximálně ve dvoubarvě – kvůli ceně tisku

- leták bude složen ze dvou částí

a) přehled akcí   - z této stránky se pak vytváří i měsíční plakát

b) podrobnosti k akcím, fotky, donátoři, odkaz na web atd. (viz původní vizuál)

- důležitá je přehlednost. Letáky si bere většinou střední a starší generace. Přehledná by měla být i první část (přehled akcí), ze které se poté vytváří také měsíční plakát. Ten visí po celém městě a je důležité, aby se lidé v informacích vyznali.

3) Logo Galerie Dole – současná podoba viz příloha

Logo by mělo vystihnout podstatu galerie

-  umělecké ztvárnění není nijak omezeno

- vypracovat černobílou a barevnou variantu

- návrh by měl souznít s dalšími propagačními materiály galerie Dole, to znamená návrhem pozvánky

a katalogového listu

4) Pozvánka Galerie Dole – současná podoba viz příloha

- nyní používáme formát A6 s tiskem barevně na jedné straně a černobíle na straně druhé

- formát ale není omezen, ovšem je třeba počítat s tím, že upřednostníme nápadité a zároveň úsporné řešení

- návrh by měl souznít  s koncepcí galerie, která je zaměřena  na současnou malbu

5) Katalogový list Galerie Dole – současná podoba viz příloha

- nyní používáme formát A5 s tiskem černobíle

- formát ale není omezen, ovšem je třeba počítat s tím,že upřednostníme nápadité a zároveň úsporné a přehledné řešení.

- návrh by měl souznít  s koncepcí galerie, která je zaměřena  na současnou malbu, a měl by

korespondovat s návrhem pozvánky.

PRO ZPRACOVÁNÍ LETÁKU MĚSÍČNÍHO PROGRAMU, POZVÁNKY GALERIE DOLE A KATALOGOVÉHO LISTU GALERIE DOLE POUŽIJTE TEXTOVÉ PODKLADY ZE SOUČASNÉ PODOBY, KTEROU NALEZNETE zde: http://antikfiducia.com/czech/.

Děkujeme za pochopení a těšíme se na vaše návrhy!

Ilona Rozehnalová, antikvariát a klub Fiducia